![]() |
Kære læser !
Hermed denne uges nyheder fra MomsMail. MomsMail holder påskeferie og udkommer næste gang den 8. april.
God påske og god læselyst.
Venlig hilsen
Lars Gosvig
Ansvarshavende redaktør
larsg@skatteforlaget.dk
Telefon 25 37 87 57
LinkedIn: http://www.linkedin.com/pub/lars-gosvig/52/941/586
Artikler og interessante links
En koncerns liv – fra start til slut
SKM-meddelelse
Liste over anerkendte luftfartsselskaber for 2024
Udkast til styresignal
Genoptagelse og ændring af praksis vedrørende tinglysningsafgift ved overdragelse af fast ejendom ved tilførsel af aktiver til interessentskaber - udkast til styresignal
Udkast til styresignal - skærpelse og fastlæggelse af praksis ved transport og udlevering af mineralolier ift. tidspunktet for afgiftssuspensionens ophør, og hvem der er afgiftspligtig ved udlevering
Styresignaler
Styresignal - Moms af udlejning af værelser i hoteller og lign. - genoptagelse
Afgørelser
Afvisning af klage - Ikke indgivet via Skatteankestyrelsens obligatoriske digitale klageformular
Momsgodtgørelse
Fritagelse for registreringsafgift for et køretøj i henhold til registreringsafgiftsloven § 2, stk. 1, nr. 7, litra a - Lov om ungdomsuddannelse for unge med særlige behov
Domme
Ikke fradrag for et selskab for købsmoms af varer, da selskabet ikke havde dokumenteret at have opnået ret til som ejer at råde over varerne
Registreringsafgiftslovens § 10, stk. 1 - værdiansættelse af brugt liebhaverkøretøj
Afgørelser fra Afgørelsesdatabasen
Nyt fra EU-Domstolen
Retsliste
1 dom
Nyt fra EU
Nyt fra Folketinget
Nye lovforslag
Nye dokumenter vedrørende lovforslag
Nye dokumenter vedrørende almindelig del
DeloitteEn koncerns liv – fra start til slut I en dynamisk forretningsverden kan koncerner leve en omtumlet tilværelse. Vi sætter fokus på de skatte- og momsmæssige problemstillinger, der opstår i løbet af denne tilværelse, når selskaber oprettes, omstruktureres eller lukkes ned. Fokus på skat og moms er i alle faser afgørende. |
Listen med godkendte luftfartsselskaber er opdateret for 2024.Skattestyrelsen har anerkendt, at 22 luftfartsselskaber mod betaling hovedsageligt flyver i udenrigstrafik og derfor står på listen for 2024.Luftfartsselskaber, der ønsker optagelse på listen, skal årligt ansøge Skattestyrelsen. Meddelelsen opstiller en række betingelser, som skal være opfyldt for, at luftfartsselskabet kan opnå fritagelse for moms på leverancer af og til de enkelte luftfartøjer.
Styresignalet beskriver praksisændring og genoptagelse af tinglysningsafgift som følge af Landsskatterettens afgørelse SKM2024.49.LSR. Ændringen vedrører tinglysning af ejerskifte af fast ejendom i forbindelse med overdragelse af en samlet virksomhed til et interessentskab, og fortolkning af krav til vederlag ved tilførsel af aktiver efter tinglysningsafgiftslovens § 6 a. Praksis ændres til også at omfatte vederlag i form af tildeling af en rettighed til at indtræde i et interessentskab.
Styresignalet skærper praksis i forhold til det tidspunkt, hvor afgiftspligten indtræder, når der sker udlevering af mineralolieprodukter fra en oplagshavers godkendte anlæg. Afgiftspligtens indtræden flyttes frem til det tidspunkt, hvor mineralolieproduktet forlader oplagshaverens godkendte anlæg ved udlevering til transport. Der gælder således ikke længere afgiftssuspension for mineralolieprodukterne indtil det tidspunkt, hvor mineralolieprodukterne bliver fysisk leveret i tankstationens tanke. Dette har bl.a. den konsekvens, at mineralolieproduktet ikke er omfattet af mineralolieafgiftslovens § 30, stk. 2, når der sker fejlblanding under transport eller i tankanlæg hos tankstation.
Endvidere fastlægger styresignalet praksis i forhold til mineralolieprodukter, som en oplagshaver registreret mellemhandler får udleveret fra et raffinaderi (en oplagshaver) og efterfølgende transporterer til en tankstation. Fastlæggelsen af praksis består i, at det er raffinaderiet og ikke den oplagshaver registrerede mellemhandler, som skal betale afgift af de udleverede mineralolieprodukter, der udleveres fra raffinaderiets godkendte anlæg og transporteres til en tankstation.
Skærpelsen og fastlæggelsen af praksis følger af Landsskatterettens afgørelse af den 18. april 2023 (SKM2023.238.LSR) vedrørende et bindende svar fra Skatterådet af 29. september 2020 (SKM2020.444.SR), hvor spørgsmål nr. 8 i Skatterådets bindende svar var indbragt for Landsskatteretten.
Skattestyrelsen ændrer som følge af en afgørelse fra Landsskatteretten praksis vedrørende afgrænsningen af momspligtig "udlejning af værelser i hoteller og lign." omfattet af momslovens § 13, stk. 1, nr. 8, 2. pkt.
Sagen angik afvisning af en klage, der ikke var blevet indgivet via Skatteankestyrelsens obligatoriske digitale klageformular.
Klageren havde indgivet sin klage via mail til Skatteankestyrelsen. Klageren var omfattet af pligten i § 2, stk. 1, i bekendtgørelse om Skatteankestyrelsen, hvorefter klage skulle indgives via Skatteankestyrelsens digitale klageformular. Skatteankestyrelsen vejledte klageren om pligten til at indgive klagen digitalt, og om at manglende digital klage ville medføre, at klagen blev afvist. Klageren blev indrømmet en frist til at indgive klagen via klageformularen.
Klageren indgav ikke klagen via klageformularen. Der forelå ikke særlige omstændigheder, der kunne tale for at bortse fra pligten til at indgive klagen digitalt. Der forelå desuden ikke særlige omstændigheder, der kunne tale for at bortse fra, at klagen var indgivet i strid med kravene til digital klageindgivelse, og der forelå heller ikke oplysninger, der klart indikerede, at klageren ville lide et uforholdsmæssigt retstab, hvis klagen blev afvist.
Skatteankestyrelsen afviste derfor klagen efter skatteforvaltningslovens § 35 a, stk. 6, og § 2, stk. 7, i bekendtgørelse om Skatteankestyrelsen med henvisning til, at klagen ikke var blevet indgivet via den digitale klageformular.
Klagen skyldtes, at Skattestyrelsen ikke havde imødekommet et britisk selskabs ansøgning om momsgodtgørelse under henvisning til, at selskabet var fællesregistreret med et andet britisk selskab, H2 Limited, som var momsregistreret i Danmark. Landsskatteretten fandt, at fællesregistreringer i visse tredjelande skulle behandles på samme måde som fællesregistreringer i EU-lande, og at Storbritannien var omfattet heraf. Den britisk foretagne fællesregistrering skulle herefter forstås i overensstemmelse med momssystemdirektivets artikel 11 og C-7/13 (Skandia America Corp. (USA) Filial Sverige), hvorefter medlemmerne af fællesregistreringen tilsammen dannede én afgiftspligtig person. Konsekvenserne af fællesregistreringen var blandt andet, at der blev afregnet samlet moms på en fælles angivelse. Landsskatteretten lagde herefter til grund, at H2 Limited var den afregnende enhed i fællesregistreringen, og at H2 Limited var ansvarlig for afgivelse af en samlet momsangivelse for hele fællesregistreringen. Landsskatteretten fandt, at når H2 Limited havde ladet sig registrere for moms i Danmark, blev de øvrige medlemmer af momsgruppen som udgangspunkt omfattet af den danske momsregistrering, herunder selskabet. Samtidig måtte levering af ydelser fra tredjemand til et medlem af momsgruppen anses for leveret til momsgruppen og ikke til det enkelte medlem. Ydelserne leveret til selskabet måtte herefter anses for leveret til H2 Limited som den afregnende enhed for momsgruppen. Fællesregistreringen var foretaget i Storbritannien, og når H2 Limited, som var en del af momsgruppen og dermed sammen med de øvrige medlemmer af momsgruppen, herunder selskabet, skulle anses som én afgiftspligtig person, havde ladet sig momsregistrere i Danmark, havde det den afledte konsekvens, at de øvrige medlemmer i momsgruppen også blev omfattet af den danske momsregistrering. Det britiske selskab kunne derfor ikke opnå momsgodtgørelse i relation til ydelserne erhvervet i Danmark, da det fremgik af momslovens § 45, at momsgodtgørelse forudsatte, at den afgiftspligtige person ikke var momsregistreret i Danmark. En betingelse, som det britiske selskab ikke opfyldte. Landsskatteretten stadfæstede herefter Skattestyrelsens afgørelse.
Sagen angik, om en institution i en kommune i forbindelse med varetagelsen af institutionens forpligtelser efter lov om ungdomsuddannelse for unge med særlige behov kunne opnå afgiftsfritagelse for et køretøj i medfør af registreringsafgiftslovens § 2, stk. 1, nr. 7, litra a. Efter bestemmelsen omfattede fritagelsen køretøjer som omhandlet i lovens § 5 a, stk. 1, der "af plejehjem, ældrecentre og lignende institutioner (…) anvendes til befordring af beboere eller hjemmeboende ældre, der er visiteret til aktiviteter på institutionen for at få vedligeholdt deres fysiske eller psykiske færdigheder. Køretøjerne kan ud over kørsel som nævnt i 1. pkt. benyttes til andre formål, der er i institutionens interesse (…)"
Efter en samlet, konkret vurdering fandt Landsskatteretten, at institutionen var omfattet af "lignende institutioner" i registreringsafgiftslovens § 2, stk. 1, nr. 7, litra a. Herefter bemærkede Landsskatteretten, at bestemmelsen var en undtagelse til hovedreglen om, at der skulle betales fuld afgift ved indregistreringen af køretøjer i Køretøjsregisteret, jf. registreringsafgiftslovens § 1, stk. 1, 1. led. De unge, som institutionen underviste, var ikke "beboere" på institutionen, men hjemmeboende, og var således ikke omfattet af ordlyden af registreringsafgiftslovens § 2, stk. 1, nr. 7, litra a, 1. led. Efter en naturlig sproglig forståelse fandt Landsskatteretten, at de unge, som institutionen underviste, heller ikke var omfattet af ordlyden af § 2, stk. 1, nr. 7, litra a, 2. led, om "hjemmeboende ældre". Forarbejderne, der efter de almindelige bemærkninger angik bl.a. "dagcentre" og efter de særlige bemærkninger medførte, at "ældrecentre og lignende institutioner ligesom plejehjem kan benytte en afgiftsfri bus, og at der med en sådan foruden egne beboere kan transporteres ældre (…)" indeholdt ikke tilstrækkelig støtte til at fravige lovens ordlyd, således at institutionen var omfattet af undtagelsen i registreringsafgiftslovens § 2, stk. 1, nr. 7, litra a. Landsskatterettens kendelse af 30. juni 1999, jf. nr. 621-1622-3, der ikke forholdt sig udtrykkeligt til den foreliggende problemstilling, kunne ikke føre til et andet resultat.
Landsskatteretten stadfæstede derfor Motorstyrelsens afgørelse.
Sagen angik, om et Y1-land selskab med en dansk momsregistrering havde fradrag i medfør af momslovens § 37, stk. 1, for en moms, som var faktureret til selskabet for hævdede køb af (red.fjernet.produkt) fra et koncernforbundet dansk selskab. Det Y1-lande selskab gjorde gældende, at (red.fjernet.produkt) var indkøbt og videresolgt til danske aftagere. Bevisbyrden for, at det Y1-lande selskab havde opnået ret til som ejer at råde over varerne, jf. momslovens § 4, stk. 1, 2. pkt., var skærpet som følge af interessefællesskabet med det danske selskab, og da købsfakturaerne ikke opfyldte kravene i momsbekendtgørelsens § 61.
Retten fandt, at selskabet hverken havde dokumenteret, at der var sket betaling af fakturaerne for de hævdede køb og videresalg eller bogføring heraf. Der forelå ikke ordrebekræftelser, korrespondance eller lignende, der dokumenterede et reelt samhandelsforhold. Retten fandt det på den baggrund ikke godtgjort, at selskabet havde opnået ret til som ejer at råde over varerne, og betingelserne for momsfradrag i henhold til momslovens § 37, stk. 1, var derfor ikke opfyldt. Skatteministeriet blev derfor frifundet.
Sagen angik værdiansættelsen af en brugt (red.fjernet.bilmærke).
Landsretten udtalte bl.a., at Motorankenævnet ved værdiansættelsen af køretøjet havde inddraget annoncemateriale og oplysninger om køretøjets udstyr, kilometerstand og vedligeholdelsesstand, samt at landsretten ikke fandt grundlag for at fastslå, at der ikke var et marked i Danmark for (red.fjernet.bilmærke)-køretøjer inkl. registreringsafgift.
På den baggrund og i øvrigt af de af byretten anførte grunde, var der ikke påvist fejl ved Motorankenævnets værdiansættelse. Byretten havde bl.a. anført, at der kræves et sikkert grundlag for at tilsidesætte Motorankenævnets afgørelse, og at der ikke var grundlag for på baggrund af en skønserklæring at tilsidesætte Motorankenævntes værdiansættelse
Journalnr: 22/0100902
Forhøjelse af salgsmoms - salg af brugte biler
Klagen vedrører forhøjelse af salgsmoms i forbindelse med salg af brugte biler. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 20-02-2024
Journalnr: 23/0096268
Genoptagelse af landsskatterettens
Denne sag er i medfør af skatteforvaltningslovens § 35 g en genoptagelse af Landsskatterettens afgørelse af 26. juli 2023, hvor Landsskatteretten nedsatte virksomhedens skønnede fradrag for købsmoms for de påklagede afgiftsperioder. Landsskatteretten ændrer den oprindelige afgørelse delvist.
Afsagt: 23-02-2024
Journalnr: 22/0027999
Genoptagelse af momstilsvaret
Klagen vedrører Skattestyrelsen ekstraordinære genoptagelse af momstilsvaret. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 19-02-2024
Journalnr: 22/0020074
Moms af fiktive fakturaer
Klagen skyldes, at Skattestyrelsen har forhøjet selskabets momstilsvar. Forhøjelsen skyldes, at Skattestyrelsen har fundet, at det påhviler selskabet at indbetale den afgift, der er anført på de fiktive fakturaer udstedt af selskabet. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 19-02-2024
Journalnr: 22/0084546
Omkvalificering af omsætning
Klagen skyldes, at selskabets omsætning - og dermed salgsmoms - er nedsat, da den bogførte omsætning anses for at være løn til hovedanpartshaver. Landsskatteretten stadfæster afgørelsen.
Afsagt: 19-02-2024
Listen er vejledende. EU-domstolen kan have fjernet sager fra retslisten efter vi har hentet informationerne.
Den 11-04-2024 dom i C-122/23 Legafact
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - det fælles merværdiafgiftssystem (moms) - direktiv 2006/112/EF - omsætningsafgifter - særordning for små virksomheder - årsomsætning - forskelsbehandling af afgiftspligtige personer - national lovgivning, der pålægger en person moms i tilfælde af for sen indgivelse af en ansøgning om registrering - straffende karakter
Den 11-04-2024 dom i C-316/22 Gabel Industria Tessile og Canavesi
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - direktiv 2008/118/EF - artikel 1, stk. 2 - punktafgifter - elektricitet - national lovgivning om indførelse af en tillægspunktafgift på elektrisk energi - ingen særlige formål - tillægsafgift, som de nationale retsinstanser anser for at være i strid med direktiv 2008/118/EF - den endelige forbrugers tilbagesøgning af den uretmæssigt betalte afgift er kun mulig hos leverandøren - artikel 288 TEUF - direkte virkning - effektivitetsprincippet
Den 11-04-2024 indstilling i C-709/22 Syndyk Masy Upadlosci A
Fiskale bestemmelser
Skal bestemmelserne i Rådets gennemførelsesafgørelse (EU) 2019/310 af 18. februar 2019 om tilladelse til, at Polen indfører en særlig foranstaltning, der fraviger artikel 226, i direktiv 2006/112/EF om det fælles merværdiafgiftssystem 1 , (herefter »Rådets afgørelse 2019/310«), bestemmelserne i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem 2 , (herefter »direktiv 2006/112«), og i særdeleshed artikel 395 og artikel 273 heri, samt proportionalitetsprincippet og [...]
Den 11-04-2024 dom i C-770/22 OSTP Italy
Toldunion
Præjudiciel forelæggelse - toldunion - forordning (EU) nr. 952/2013 - domme afsagt i første instans om annullation af toldforanstaltninger vedrørende Den Europæiske Unions traditionelle egne indtægter - disse dommes umiddelbare eksigibilitet - ingen suspension af fuldbyrdelsen af domme
Den 18-04-2024 dom i C-509/22 Girelli Alcool
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - skatter og afgifter - punktafgifter - direktiv 2008/118/EF - artikel 7, stk. 4 - punktafgiftens forfald - overgang til forbrug - total ødelæggelse eller uigenkaldeligt tab af en vare under en suspensionsordning - begrebet »hændelige omstændigheder« - tilladelse fra medlemsstatens kompetente myndigheder - uigenkaldeligt tab, der skyldes simpel uagtsomhed udvist af en ansat hos en godkendt oplagshaver
Den 18-04-2024 dom i C-68/23 Finanzamt O (Bons à usage unique)
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - det fælles merværdiafgiftssystem (moms) - direktiv 2006/112/EF - artikel 30a og 30b - elektronisk leverede vouchere - vouchere til ét formål og vouchere til flere formål - forudbetalte kort eller voucherkoder, der er beregnet til køb af digitalt indhold, og som er påført en »lande«-identifikator, der kun gør det pågældende digitale indhold tilgængeligt i den omhandlede medlemsstat
Den 18-04-2024 dom i C-89/23 Companhia União de Crédito Popular
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - det fælles merværdiafgiftssystem (moms) - direktiv 2006/112/EF - anvendelsesområde - økonomisk virksomhed - tjenesteydelser - artikel 135 - fritagelser i forbindelse med andre aktiviteter - ydelse af lån - auktionssalg af varer, der er pantsat - én enkelt ydelse - særskilte og uafhængige ydelser - hoved- eller sekundære ydelser
Den 18-04-2024 dom i C-133/23 Omya CZ
Fiskale bestemmelser
Præjudiciel forelæggelse - beskatning af energiprodukter og elektricitet - direktiv 2003/96/EF - artikel 2, stk. 4, litra b), femte led - begrebet »mineralogiske processer« - elektricitet, der anvendes til drift af de maskiner, som anvendes til forarbejdning af kalksten udvundet fra stenbrud
Sagen omhandler:
Præjudiciel forelæggelse - skatter og afgifter - merværdiafgift (moms) - direktiv 2006/112/EF - levering af fritids- og fitnessydelser - salg af adgangskort til tjenesteydelser, der bevises leveret ved indtastning i et kasseapparat og udstedelse af kasseboner - afgiftsgrundlag - fejl med hensyn til den korrekte afgiftssats - princippet om afgiftsneutralitet - berigtigelse af afgiftsskylden på grund af en ændring af momsgrundlaget - national praksis, hvorefter der i mangel af en faktura ikke kan ske berigtigelse af momsbeløbet og tilbagebetaling af for meget betalt moms - ingen risiko for tab af afgiftsindtægter - undtagelse om ugrundet berigelse
Domstolens dom:
Artikel 1, stk. 2, og artikel 73 i Rådets direktiv 2006/112/EF af 28. november 2006 om det fælles merværdiafgiftssystem, som ændret ved Rådets direktiv 2010/45/EU af 13. juli 2010, sammenholdt med direktivets artikel 78, litra a),
skal fortolkes således
- i lyset af princippet om afgiftsneutralitet, proportionalitetsprincippet og ligebehandlingsprincippet - at disse bestemmelser er til hinder for en praksis ved en medlemsstats skatte- og afgiftsmyndighed, hvorefter en berigtigelse af den skyldige merværdiafgift (moms) ved hjælp af en afgiftsangivelse er forbudt, når der er foretaget leveringer af varer og tjenesteydelser under anvendelse af en for høj momssats, med den begrundelse, at disse transaktioner ikke har givet anledning til udstedelse af fakturaer, men af kasseboner. Selv under disse omstændigheder har en afgiftspligtig person, der med urette har anvendt en for høj momssats, ret til at indgive en anmodning om tilbagebetaling til den pågældende medlemsstats afgiftsmyndighed, idet myndigheden kun kan påberåbe sig, at den afgiftspligtige person har opnået ugrundet berigelse, hvis myndigheden efter en økonomisk analyse, der tager hensyn til alle de relevante omstændigheder, har godtgjort, at den økonomiske byrde, som den med urette opkrævede afgift har påført nævnte afgiftspligtige, er blevet fuldstændig udlignet.
L 138 Forslag til lov om ændring af personskatteloven, ligningsloven og forskellige andre love. (Udmøntning af dele af aftale om reform af personskat).
Fremsat den 20. marts 2024
Bilag 5 | Henvendelse af 20/3-24 fra KPMG Acor Tax om royaltyindtægter og opkrævning af royaltyskat |
Bilag 6 |
Bilag 7 |
Bilag 8 |
Bilag 9 | Henvendelse af 21/3-24 fra KMPG Acor Tax om udbetaling af royalty |
Bilag 10 |
Bilag 11 | Ændringsforslag til 2. behandling stillet den 22. marts 2024, af DD |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 |
Spm. 10 | Spm. om at høringssvaret fra FSR vedrørende leveringsstedet for visse virtuelt leverede ydelser |
Spm. 11 |
Spm. 12 | L 119 - svar på spm. 12 om kommentar til henvendelsen af 20/3-24 fra KPMG Acor Tax om royaltyindtægter og opkrævning af royaltyskatSAU L 119 - Svar på spm. 12 (pdf-version) |
Spm. 13 |
Spm. 14 |
Spm. 15 | L 119 - svar på spm. 15 om at kommentere henvendelsen af 21/3-24 fra KPMG Acor Tax om udbetaling af royaltySAU L 119 - svar på spm. 15 (pdf-version) |
Bilag 5 | Henvendelse af 20/3-24 fra KPMG Acor Tax om royaltyindtægter og opkrævning af royaltyskat |
Bilag 6 |
Bilag 7 |
Bilag 8 |
Bilag 9 | Henvendelse af 21/3-24 fra KPMG Acor Tax om udbetaling af royalty |
Bilag 10 |
Bilag 11 | Ændringsforslag til 2. behandling stillet den 22. marts 2024, af DD |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Spm. 14 |
Spm. 15 |
Bilag 5 | Henvendelse af 20/3-24 fra KPMG Acor Tax om royaltyindtægter og opkrævning af royaltyskat |
Bilag 6 |
Bilag 7 |
Bilag 8 |
Bilag 9 | Henvendelse af 21/3-24 fra KPMG Acor Tax om udbetaling af royalty |
Bilag 10 |
Bilag 11 | Ændringsforslag til 2. behandling stillet den 22. marts 2024, af DD |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Spm. 14 |
Spm. 15 |
Bilag 5 | Henvendelse af 20/3-24 fra KPMG Acor Tax om royaltyindtægter og opkrævning af royaltyskat |
Bilag 6 |
Bilag 7 |
Bilag 8 |
Bilag 9 | Henvendelse af 21/3-24 fra KPMG Acor Tax om udbetaling af royalty |
Bilag 10 |
Bilag 11 | Ændringsforslag til 2. behandling stillet den 22. marts 2024, af DD |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Spm. 14 |
Spm. 15 |
Bilag 1 | Høringsnotat og høringssvar, fra skatteministerenHøringsskema (pdf-version) |
Bilag 182 | Henvendelse af 14/3-24 fra Sammenslutningen af Danske Småøer om CO2-afgifter på småøfærger |
Bilag 184 |
Bilag 185 |
Bilag 188 | Notits om 1. delrapport fra ekspertgruppen for fremtidens erhvervsstøtte |
Bilag 189 | Årsregnskabet 2023 for § 38. Skatter og afgifter fra Skatteministeriet |
Spm. 334 |
Spm. 335 |
Spm. 336 |
Spm. 340 |
Spm. 342 |
Spm. 343 |
Spm. 344 |
Spm. 345 |
Spm. 347 |
Spm. 351 |
Spm. 354 |
Spm. 355 |
Spm. 359 |
Spm. 360 |
Spm. 361 |
Spm. 369 |
Spm. 370 |
Spm. 371 |
Spm. 372 |
Spm. 396 |
Spm. 397 |
Spm. 398 |
Spm. 399 |
Spm. 405 |
Spm. 406 |
Spm. S 725 |